‌به تنهایی ام افتخار میکنم،چون میدانم تحمل تنهایی بهتر از گدایی محبت است.!!!

!مارو از نظر های قشنگتون بی نصیب نذارید....‼‼
آخرین نظرات
  • ۲ بهمن ۰۰، ۱۲:۳۲ - رضا
    Hbd
نویسندگان

دروغ...

دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹ ب.ظ

خاطرات یک هموطن از سفر به غرب :
در کشور دانمارک با قطار سفر میکردم،
 بچه ای بسیار شلوغ میکرد.
خواستم او را آرام کنم، به او گفتم اگر آرام باشد برای او شکلات خواهم خرید.
آن بچه قبول کرد و آرام شد.
قطار به مقصد رسید و من هم خیلی عادی از قطار پیاده شده و راهم را کشیدم و رفتم.
 ناگهان پلیس مرا خواند و اعلام نمود شکایتی از شما شده مبنی بر اینکه به این بچه دروغ گفته ای.
 به او گفته ای شکلات میخرم ولی نخریدی.
با کمال تعجب بازداشت شدم!!
در آنجا چند مجرم دیگر بودند مثل دزد و قاچاقچی.
آنها با نظر عجیبی به من می نگریستند که تو دروغ گفته ای آن هم به یک بچه!
به هر حال جریمه شده و شکلات را خریدم و عبارتی بر روی گذرنامه ام ثبت کردند که پاک نمودن آن برایم بسیار گران تمام شد!
آنها گدای یک بسته شکلات نبودند.
  آنها نگران بدآموزی بچه شان بودند و اینکه اعتمادش را نسبت به بزرگترها از دست بدهد و فردا اگر پدر و مادرش حرفی به او زدند او باور نکند.
 نقل از کتاب چرا عقب مانده ایم؟
 نوشته دکتر علی محمد ایزدی. منتشر کنید فرهنگ سازی بشه.

  • دنیا تتلیتی

نظرات  (۸)

  • ایمان سلمانی
  • مردى به رسول خدا صلى الله علیه و آله عرض کرد: به من اخلاقى بیاموزید که خیر دنیا و آخرت در آن جمع باشد، حضرت فرمودند: دروغ نگو.
    (بحارالأنوار، ج72، ص262، ح43)

    (نشانه) ایمان، این است که راستگویى را هر چند به زیان تو باشد بر دروغگویى، گرچه به سود تو باشد، ترجیح دهى.
    (نهج البلاغه، حکمت 458)

    امام علی: دروغگویى از اخلاق اسلام نیست.
    (غررالحکم، ج5، ص74، ص7460)

    امام سجاد: از دروغ کوچک و بزرگش، جدّى و شوخیش بپرهیزید، زیرا انسان هرگاه در چیز کوچک دروغ بگوید، به گفتن دروغ بزرگ نیز جرئت پیدا مى کند.
    (تحف العقول، ص 278)

    و البته بسیاری آیات و روایات دیگر در مورد دروغ
    پاسخ:

    مرسی...

    بسیار عالی و اموزنده

    لایک:)
    پاسخ:
    مخسی..😁
    لایم
    پاسخ:
    😏😏😏
    (((:دورغ نگیم
    پاسخ:
    برویه چشم.....😊
    دروغ وای
    پاسخ:
    بلی بلی ....😢
    سعی کنیم هیچ وقت دروغ نگیم :))
  • سیّد محمّد جعاوله
  • متشکرم
    خیلی قشنگ بود.واقعا باید یاد بگیریم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.